تلگرام

انواع ترفند های تلگرام

تلگرام

انواع ترفند های تلگرام

چگونه از برنامه های تلگرام استفاده کنیم

کلمات کلیدی

حافظه خارجی

صفحه نمایش

جنس آلمینیوم

شتاب سنج

صفحه نمایش لمسی

گوشی های برتر

گوشی های هوشمند

فیلترینگ تلگرام

اکانت تلگرام

حریم خصوصی

نرم افزار تلگرام

صفحه نمایش holographic چیست و چه ویژگی هایی دارد

قابلیت مجموعه عمومی پینترست در کدهای اینستاگرام مشاهده شد

قابلیت برقرار تماس ویدئویی در Google Duo فراهم شد

ترفندی ساده برای اجرای حالت تاریک در مسنجر فیسبوک

شارژ 15 دقیقه ای ایرپاد اپل و رونمایی از حالت Dark Mode در iOS 13.1

نحوه بلاک کردن افراد در اسنپ چت (Snapchat)

علت باد کردن باطری گوشی

چگونه در اینستاگرام معروف شویم

مشکل اساسی در آیفون های 2018 اپل

آموزش ساخت اپل آیدی

قابلیت های مخفی گوشی های هوشمند چیست

۲۰۱۹ کدامند

گوشی های پرچمدار سال

بلوتوث موبایل را چگونه تعمیر کنیم

صدای اسپیکر گوشی را چگونه تست کنیم

تعمیرات میکروفن موبایل را چگونه انجام دهیم

تعمیر آنتن دهی و شناسایی شبکه به چه صورت است

تعویض گلس گوشی چگونه انجام می شود

سوکت شارژ گوشی را چگونه تعمیر کنیم

  • ۰
  • ۰

تلگرام، شبکه‌ای اجتماعی که اخیرا در ایران شبکه‌ای جنجالی شده است! این شبکه اجتماعی موبایلی در ایران کاربران بسیار زیادی دارد و عملا در حال حاضر بسیاری از افراد، ارتباطات خود را از طریق این بستر انجام می‌دهند اما در مقابل گویا مشکلاتی هم در بین ایرانیان ایجاد کرده است.

telegram

این شبکه اجتماعی تاکنون سعی کرده با دولت ایران خود را همگام سازد (که نمونه این موضوع را در حذف استیکر‌های نامناسب مشاهده کردیم) ولی همچنان برخی محتوای نامناسب توسط برخی از کاربران تلگرام منتشر می‌شود که به هیچ وجه برای سایر کاربران این شبکه مناسب نیستند و همین موضوع باعث شده که تلگرام تبدیل به یک شبکه اجتماعی جنجالی در کشور شود. چندی پیش بود که تلگرام اعلام کرد که دولت ایران، دسترسی شهروندانش را به تلگرام محدود کرده است اما در واقع دلیل این موضوع اختلالات اینترنتی بود که ظرف چند روز حل شد. اما بعد از این موضوع دولت رسما دست به کار شد تا پای تلگرام را به کار گروه مصادیق فیلترینگ بکشاند تا در خصوص آن تصمیم گیری شود.

جلسه مذکور امروز برگزار شد و چشم تمام کاربران تلگرام به سوی آن دوخته شده بود که نتایج کسل کننده‌ای از آن خارج شد. محمدعلی اسفنانی اعلام کرد که در این جلسه به گفتوگو در خصوص نگرانی‌های این شبکه اجتماعی پرداخته‌اند اما چون تمام اعضای این کار گروه در جلسه حضور نداشتند، موضوع فیلترینگ تلگرام به جلسه بعدی این کار گروه موکول شد. گفتنی است که جلسه بعدی، دو هفته دیگر انجام خواهد شد و در این دو هفته همچنان کاربران می‌‌توانند از تلگرام استفاده کنند.

کمتر از یک سال از جلسات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه جهت تصمیم گیری برای نحوه ادامه فعالیت تلگرام در ایران می گذرد، جلساتی که نتیجه حاصل از خروجی آن، گاهی خبر از مسدود سازی دائمی تلگرام را می داد، شورای عالی فضای مجازی هم در جلسه ای به بررسی این پیام رسان پرداخت جلسه ای که در نتیجه آن قرار شد  تلگرام سرورهای خود را به داخل ایران منتقل کند، هرچند پاول دوروف مدیرعامل تلگرام گفت برنامه ای برای انتقال سرورهای تلگرام به ایران را ندارد.




حالا عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی با انتشار پستی در اینستاگرام، به طرح سوالی راجع به فیلترینگ پیام رسان تلگرام پرداخت و نظر خود را در این خصوص بیان کرد.

ضرغامی نوشت:"فن آوری یا فناوری؟
می‌گویند؛ قرار است تلگرام فیلتر شود. من تابحال چنین چیزی نشنیده‌ام و تصور نمی‌کنم کشور به سمتی رود که پیام‌رسان‌های همراه با سرویس‌های مختلفی که ارائه می‌دهند و مردم با آن زندگی می‌کنند دچار تهدید و تحدید شود. آنچه که مهم است ارتقاء و گسترش این سرویس‌ها برای کارآئی بیشتر و به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی آن است که آحاد مردم با آن موافق‌اند.
انتقال «سرور»های این نرم افزار به داخل کشور و متقابلاً راه‌اندازی پیام‌رسان‌های داخلی با تنوع بیشتر خدمات و سرعت بالاتر و البته هزینه‌ی کمتر برای کاربران باید از اولویت‌های دولت محترم باشد. برخی جریان‌های سیاسی علاقه‌مندند تا از این موضوع و موارد مشابه برای ایجاد دوقطبی‌های کاذب انتخاباتی استفاده کنند. باید مراقب بود!
.
. ***پی نوشت***
.
متأسفانه در کشور بین «فن آوری» و «فناوری» خلط مبحث می‌شود. مدیران کم اطلاع، بیشتر به بخش «فن آوری» یعنی جلب سخت افزار؛ دستگاه و امکانات و تجهیزات توجه می‌کنند ولی کارشناسان و مدیران فهیم و آشنا به موضوع، به دنبال «فناوری» یعنی ایجاد دانش و مهارت و بسط و گسترش آن در این حوزه هستند. معتقدم فناوریهای نوین اطلاعاتی؛ بهترین شیوه برای روان سازی امور، پایین آوردن هزینه‌ها، ایجاد شفافیت و به معنای خاص مبارزه با فساد است.
امروز در مرحله گذار از برخی آسیب‌های قابل توجه این فضا هستیم ولی با درایت و هوشمندی و برنامه‌‌ریزی صحیح می‌توانیم به سلامت از آن عبور کرده و از منافع بیشمار آن بهره ببریم. معتقدم یکی از مسیرهای حل مشکل اشتغال، تقویت و گسترش همین حوزه است. در این مورد باز هم خواهم نوشت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی